Ordinary Teacher

Ayam + Kambing + Beg

| Friday, May 4, 2007

Al-kisah...

Peristiwa ini berlaku apabila Samy Vellu membuat lawatan diplomatik ke India. Beliau menaiki pesawat ke India.

Semasa proses mendarat di lapangan terbang India, pesawat yang dinaiki beliau gagal dikawal dan terbabas ke hujung landasan. Juruterbang telah dilaporkan mati di tempat kejadian manakala Samy Vellu pula cedera parah. Rahang beliau dilaporkan telah tercabot akibat kemalangan tersebut dan sedang menjalani rawatan intensif di sebuah hospital terkemuka di India.

...beberapa bulan kemudian

Seorang wartawan telah berlepas ke India untuk mendapatkan status kesihatan Samy Vellu yang tidak pulang2 setelah kemalangan tersebut. Di hospital wartawan tersebut telah menjalankan satu sesi temuramah.

"Datuk Seri, bagaimana keadaan Datuk di sini? Apa perkembangan Datuk?? Datuk Seri...bila Datuk mau balik Malaysia? Semua menteri dan rakyat rindukan kepulangan Datuk?", tanya wartawan tersebut.

Samy Vellu yang masih belom mampu untuk menggerakkan rahangnya yang tercabot hanya mampu mengangkat tangan sebelom dia berlari keluar dari bilik rawatannya.

Dia kemudian membawa masuk beberapa objek untuk ditunjuk kepada wartawan tersebut.

Wartawan tersebut pon paham bahawa Samy Vellu ingin memberitahunya sesuatu.

Objek pertama Samy Vellu telah menunjukkan seekor ayam kepada wartawan tersebut dan wartawan tersebut mencatatnya. Setelah wartawan menunjukkan tanda OK, Samy Vellu pon mengheret objek kedua iaitu seekor kambing kurus masuk bilik dan catatan dilakukan. Kemudian Samy Vellu pon menyambar satu beg milik nurse di hospital tersebut dan menayangkan kepada wartawan tersebut.

Penat dengan tingkah lakunya Samy Vellu pon kembali baring rehat sambil wartawan tadi cuba untuk merungkai apa yang cuba diperkatakan oleh Samy Vellu tadi.

"Datuk nak cakap India memerlukan bantuan makanan dan beg ke??", sambil Samy Vellu menggelengkan kepala menafikannya.

Dalam usaha terakhir Samy Vellu untuk bagi wartawan itu paham dia menyusun kembali objek tadi sambil menuding2 jari untuk wartawan itu menyebutnya.

+


+

...setelah tiga jam, barulah wartawan tadi faham maksud Samy Vellu...



'AYAM'+'KAMBING' +'BEG'
=
"I AM COMING BACK"
[perlu disebut dengan lenggok Samy Vellu]


hehehehe....until then...peace

p.s: Cikgu tak suka biler rasa diri ditipu orang lain.

0 comment(s):