Ordinary Teacher

Dulu ISTANBUL Kini ATHENS

| Thursday, May 3, 2007

Adakah kita dapat melihat ulangan Final 2005? Harapan untuk menyaksikan "All English" final berkecai apabila Manchester United tunduk mudah 0-3 kepada AC Milan di San Siro menjadikan agregate 3-5.

Nemanja Vidic kembali ke posisi pertahanan setelah pulih dari kecederaan namun gagal mengekang kemaraan AC Milan menerusi pemain prolifik mereka Kaka. Kaka sekali lagi menjadi katalis dalam menghancurkan harapan Man Utd ke final apabila dia meneruskan kecemerlangan di peringkat Champions League ini apabila dia menjaringkan gol seawal minit ke 11.

Kembalinya Vidic tak mampu kekang Kaka

Pitch basah langsung tak membantu...

Gol2 lain dijaringkan oleh Clarence Seedorf pada minit ke-30 dan Alberto Gillardino menambah pada minit ke-79.

Malam yang buruk buat pemain Manchester United

Gandingan pertahanan yang tak menjadi...

"Penat je aku score minggu lepas...melepas..."

Pengurus Man Utd, Sir Alex Ferguson menegaskan bahawa pasukannya adalah "second best" malam itu dan berkata...


"We gave away the goals cheaply and at this level you can't do that," he said.

"They were better prepared physically than us as they were able to rest players, while we've had to play the same ones for the past few weeks.

"I don't think we lacked in a physical sense, it was just that they were sharper to the ball.

"We were on the back foot all the time, but we gave the goals away cheaply and that was disappointing.

"For 15 minutes after half-time we were getting some momentum into our game, but we needed that goal to turn the game around and in fairness we didn't look like we were going to score it."


Keputusan ini bermakna AC Milan berpeluang untuk membalas dendam diatas kekelahannya kepada pasukan Liverpool 2 tahun lepas. Pada masa itu, mereka mendahului 3-0 dan kalah pada peringkat penalti setelah terikat hingga ke masa tambahan.


Berulangnya sejarah? Cikgu pasti AC Milan sudah belajar dari kesilapan lalu memandang rendah kebolehan pasukan seperti Liverpool. Dan sudah pastinya pasukan Liverpool 2005 dengan pasukan sekarang sudah mempunyai banyak perubahan dari segi pemain mahupun dari segi tektikal.


Semoga dengan bimbingan Rafa Benitez, Liverpool akan menunjukkan semangat yang lebih kental untuk mengulangi kejayaan 2 tahun yang lalu.

Bolehkan Liverpool membawa semangat ini....

ke sini????

yang penting Liverpool..."You'll never walk alone"

0 comment(s):