Ordinary Teacher

Pose Datang Lagi...

| Thursday, September 13, 2007

Assalamualaikum...

Aku kat rumah ni. Beshnya jadi warga kerja Johor nih. 1 Ramadhan selalu cuti. Sejak aku jadi pelajar kat IPTA kat Johor nih macam tuh. Memang patot lah langkah kerajaan negeri Johor buat camnih sebab kita perlukan masa untuk biasakan diri dengan suasana berpuasa nih.

Disebabkan cuti harini, dapatlah habiskan masa kat umah. Aku mintak cuti impossible kat Timbalan Pengarah Isnin lepas...tak sangka dapat. Alasan aku bagi agak tak sirius..."Kenapa awak nak cuti?" tanyanya...Aku plak jawab dengan selamba, "Mak saya rindu...nak suruh puasa kat umah lama sket" Dia tanya aku pernah amik cuti ke aku jawab tak pernah semester nih...pastu terus sain.

Semalam member aku pon mintak gak...cian dia tak dapat. Alasan orang atasan kata tak bleh sambung cuti. Aku syukur sangat cuti lepas. Hiks. bleh spend masa dengan orang tersayang.

1 Ramadhan ini jugak membawa seribu kegembiraan pada aku. Dapat aku lihat lagi kedua orang tua menunaikan ibadah puasa. Dapat lihat abang aku menyambut puasanya di rumah barunya. I'm just pretty darn happy with the situation now. Never been better. I'm really glad everything had been put into places. Clouds of uncertainty has now been cleared. I'm glad I had not made any ridiculous decisions over that particular moments made by irresponsible parties. True colours finally revealed and I hope we all learn an important lesson from all this.

Adeh...stomach is trying to adjust itself. This is what happens if during normal days I don't control my eating habits. Hiks. Hope I loose some of those spare tyres around me.

Gonna check out PARAM (acronim for PAsar RAMadhan...hiks) today. I crave for those tiny2 murtabak. I hope others are having a smashing Ramadhan like I am.

Aku mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat Berpuasa kepada semua umat Islam terutamanya mereka yang mengenali diri ini. Semoga dalam bulan baik ini kita mengenali erti simpati dan empati kepada mereka yang kurang bernasib baik.

Wassalam

0 comment(s):