Ordinary Teacher

Macam2 hal da

| Monday, December 3, 2007

Assalamualaikum

Dah lama rasanya tak menulis kat sini. Seminar RnD minggu lepas terlalu memenatkan aku sehingga kini. Banyak insiden yang berlaku di sana yang aku nak cerita...here goes.

Dalam pemikiran ini aku terfikir2 ada ke hotel yang bleh menampung ramai orang pada satu2 masa? Especially kat Kampar tu yang seriously aku cakap...takde mender menarik. Satu pekan yang mejoritinya masyarakat cina.

Majlis Perasmian...bored being made to wait for bigshots

Seminar berjalan dengan lancar, ketibaan disambut dengan begitu mesra. Berbual dengan orang kat situ, Hotel Grand Kampar tuh baru berusia 9 bulan. Check in, masuk bilik...bau perabot. Macam takder orang pernah duduk kat situ. Yang menakotkan, walaupon aircond off, bilik masih lagi sejuk. Petanda buruk.

Hari kedua, pembentangan seminar berjalan dengan lancar. Aku dilantik menjadi pencatit dalam salah satu sidang. Saat itu, badan dah rasa tak sedap. Malam itu, aku demam. Telan panadol, tapi tak jalan gak. Suhu terus meningkat.

Esoknya aku mengambil keputusan untuk rehat dibilik, tapi kepala ni rasa macam nak meletop. Telinga aku rasa macam boleh masak telor. Takleh jadi ni, terus minta urusetia hantar gi klinik terdekat.

Sampe di klinik, aku bagitau doktor aku kena tonsilitis fever, demam yang akan aku dapat lebih kurang 6 bulan sekali. Dia ukur suhu aku kat telinga, 39.8 darjah. Mak aii...patot macam nak meletop kepala aku. Amik ubat balik rehat. Ubat dia power, telan2 terus pengsan. Huhuhu. Sedar2 badan ni dah macam melayang2. Tapi suhu badan dah reda. Bleh pergi lawatan yang dalam jadual. Ikot pakej gi Taman Herba Perak kat jalan nak gi Batu Gajah tuh.

Bunga Harum Sundal Malam

Macam2 ler herba yang ada kat situ. Sempat tengok pokok Bunga Sundal Malam. Herba rupanya. Fungsinya, macam lavender, meningkatkan tahap sensual seseorang. Tetapi Sundal Malam nih khas untuk anak2 dara katanya. Huhuhu. Takot jadi pontianak je karang. Hehehe. Nak balik derang jamu dengan air2 herba macam air ekor kucing, miow.

Hari terakhir badan dah sihat sikit, alhamdulillah. Ada majlis penutup. Tapi ada lagi satu insiden kat otel nih yang aku geram sangat. Waktu majlis penutup, alarm kebakaran berbunyi, orang otel datang tolong tutup pintu bilik seminar. Yerla, kot2 fire drill ke? Tapi aku tak sedap hati, keluar kejap, turun bawah tengok2 memang ada kebakaran. Dah hangit dah. Basah kat bawah bomba siram. Yang lagi aku geram, kebakaran tu berlaku betul2 bawah bilik seminar kitorang. How can the hotel let us remain in the room sedangkan kat bawah kitorang tuh terbakar? Damn.

Fire Brigade

Controlled fire

Seriously this is the worst hotel (walaupon baru) I've ever been to. SO not safe. Even the food was not that good. Huhuhu...

0 comment(s):