Ordinary Teacher

Water Bottle Rocket : Prototype

| Friday, February 20, 2009

Assamualaikum,

Semalam merupakan hari yang bersejarah bagi team Roket aku. Hiks. Semalam juga berlangsungnya peringkat saringan pelancaran roket botol air bagi pelajar-pelajar kolej. Aku pula hadir untuk melihat prestasi mereka sambil-sambil cuba mencedok idea untuk roket aku.

Pun begitu, roket aku yang berada dalam peringkat prototype tuh sudah sedia untuk diuji untuk julung kalinya. Nak tengok keberkesanan rekaan sayap.

Waktu petang tuh, bila tengok design-design budak-budak nih, aku jadi malu nak bawak kuar roket yang tersorok dalam keter aku. Hiks. Al maklumler, ada yang bombastik tak hingat dunia. Sayap lagi besar dari botol. Tapi bila launch, huhuhu... ala2 citer Madagascar 2 masa nak launch kapal terbang tuh. Hahaha.

Selesai semua peserta menunjukkan kehebatan roket masing2, tiba masanya team aku plak cuba tunjuk belang. Dengan roket yang serba asas dan tempekan pelekat bersepah2, maka masuklah roket aku kedalam pelancar untuk pertama kalinya. Mulanya tak sanggup lihat, tapi aku beranikan diri untuk lihat sejauh manakah kehebatannya.

Ternyata tidak mengecewakan, dapat melepasi seluruh padang bola kolej nih. Haha. Not bad for a test run. Nanti bleh modify bagi sampe Israel terus. Hahaha. Dengan kelajuan, ketinggian dan jarak yang jauh, seperti roket2 lain tak lari dari berlakunya kecederaan parah pada muncung roket aku. Tapi takpe, bahagian itu ada spare part dia. Yang penting, main body langsung tak rosak apa pon. Itu yang penting.

Remuk 'War Head' roket aku

Apa pon memang program ini sangat mengujakan...tak sabar tunggu D-Day minggu depan...

0 comment(s):