Ordinary Teacher

Geng : Pengembaraan Bermula Revisited

| Sunday, March 1, 2009

Assalamualaikummm....[nada Upin & Ipin bagi salam...hehehe]



Seperti yang diduga, aku kembali ke panggung untuk menonton Geng : Pengembaraan Bermula untuk kali ke-2. Bukan sekadar untuk menunjukkan sokongan tak berbelah bagi kepada Les' Copaque Production, tapi juga nak temankan member nih yang masih belum menonton di pawagam.

Ajakan di awal pagi akibat kebosanan di rumah kerana ditinggalkan housemate yang suka kuar tak bagitau...hehehe, Cik Affaf pon menyatakan keinginan untuk menonton filem yang menampilkan Upin & Ipin ini. Aku pon tak keberatan untuk tengok lagi sebab saje je nak refine balik kot2 terlepas beberapa detail masa pertama kali tengok haritu...

Walaupun dah masuk 2 minggu lebih ditayangkan, boleh dikatakan panggung fullhouse pada sessi yang telah dibeli. Kalini aku memilih MBO Melaka Mall sahaja untuk menontonnya kerana malas nak masuk Bandar Hilir hujung2 minggu nih. Tambahan pula jalan agak sesak sebab ada Jom Heboh di MITC. Ramai juga yang baru first time tengok berdasarkan pada komen dalam panggung [yang aku tak suka sebab bising], so tak mustahil derang nak datang tengok lagi macam aku...hehehe.

Cume nak tambah komen berbanding haritu, bukan mengenai cerita tuh tapi mengenai sikap pengurusan MBO yang tidak sensitif dengan kepentingan penonton. Seperti mana yang diketahui, ending Geng agak mengelirukan sehingga ada penonton berasak2 untuk keluar sedangkan ada aksi lagi yang aku suka diantara Tok Dalang, Mak Uda dan Muthu yang menyerupai scene awal antara Upin, Ipin dan Rajoo....Comel sangat. Tapi pihak MBO dah bukak lampu seperti sudah tamat. Orang pun berpusu-pusu keluar. Aku siap bagitau Makcik sebelah citer nih tak habis lagi. Sepatutnya, mereka yang sudah 2 minggu menayangkannya seharusnya tahu ada lagi babak yang belum habis. Bukannya seperti mahu menghalau penonton keluar dengan cepat. So, lain kali nak nasihatkan Les' Copaque jangan buat ending macam tuh lagi. Takot ada yang kempunan tak dapat tengok aksi last tuh sebab dah dihalau keluar....huhuhu.

Mari kita saksikan adegan-adegan dan komen-komen aku....

Antara babak aksi yang geli hati walaupon dah dua kali tengok

Scene yang seolah2 kita bersama-sama mereka naik gelongsor tuh...besh!!!

Adegan yang menguji kesabaran animator untuk generate sebab very detail

Adegan-adegan yang menyebabkan ramai kanak-kanak menangis sebab takut...
[Les' Copaque kena kurangkan kot len kali...hehe]

Adegan lawan-lawan nih macam ala-ala citer King Kong...hmmmm

Affaf pon kata tak rasa rugi tengok...bukan senang nak bagi dia nih puas hati dengan produk tempatan...ala2 perfectionist gitu...hehe. Jangan marah...gurau je. Len kali belanja lagi no...hehehe

2 comment(s):

faiz said...

Assalamualaikum Cikgu! Thanks a lot for the review !. Tu la banyak yang ter miss part ending sebab pihak cinema sudah bukak lampu. Tapi macam kat GSC Alamanda diorang tau ada lagi scene masa credit, so diorang tak on lampu lagi. hehe anyway thanks again for watching, 2 kali lagi tu! Watch out for our next film, kami akan announce nanti. InsyaAllah.

- Faiz LCP.

Ordinary Teacher said...

Waalaikumsalam...anyway, memang dah agak akan tgk lebih dari sekali...hehehe. Kalau ada movie baru tinggalkanlah mesej kat tagboard saya tuh... :)