Ordinary Teacher

Tribute to A True Friend

| Thursday, March 26, 2009

Assalamualaikum,

Semalam tanggal 25 Mac 2009 jam 9:45 malam, seorang sahabat sejati, Siti Nor Adila Bte Ishak telah kembali ke Rahmatullah setelah tiga minggu tabah melawan virus Tibi. Dengan pemikiran waras aku redha dengan pemergiannya tapi dalam hati agak sukar untuk begitu mudah merelakan apa yang berlaku. Sesungguhnya aku dah nyatakan sebelum ini yang aku belum bersedia untuk menghadapi kehilangan sehebat ini.

Memori abadi :'(

Aku sempat melawat arwah ketika arwah dimasukkan ke Wad ICU Hospital Selayang Sabtu lalu. Hancur luluh hati aku ketika melihat keadaan arwah yang bergantung sepenuhnya kepada bantuan alat pernafasan akibat kedua-dua belah paru-paru telah teruk dijangkiti virus. Sememangnya sejak hari itu setiap hari aku berdoa agar beliau kembali sihat seperti sediakala. Aku cuba berfikiran positif walaupun melihat keadaan itu. Rupa-rupanya aku menipu diri sendiri hingga ke harini.

Terlalu banyak yang dah dilalui bersama-sama. Berkenalan dengan arwah sejak belajar untuk menjadi Guru dalam kursus KPLI hingga kami posting di kolej yang sama. Kenangan-kenangan ini yang sering terpancar di mindaku sejak mendapat panggilan berita menyebabkan air mata tidak putus-putus mengalir. Hingga kini aku tak dapat bayangkan untuk datang bekerja, duduk dalam kubikel bertentangan, tapi kini arwah sudah tiada. Sesungguhnya aku tidak tahu bagaimana nak hadapi hari-hari mendatang dengan kehilangan ini. Arwah seorang kawan yang sejati. Kawan yang sentiasa memberi sokongan bila diperlukan. Aku akan rindukan saat-saat yang dijalani bersama-sama dalam liku-liku pekerjaan dan kehidupan.

Marilah bersama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah semoga rohnya dicucuri rahmat dan diletakkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin, amin Ya Rabbalalamin. :'(

p.s: Rasa seperti baru semalam aku bercakap dengan arwah

0 comment(s):